Mnóstwo instytucyj w (ciągu|przeciągu} roku deleguje swoich pracowników. Nierzadko są to wyjazdy w celu załatwienia istotnych spraw biznesowych, spotkań z klientem, negocjacji czy innych ważnych spraw. O ile sam wyjazd służbowy jest tylko kilku dniowy nie stanowi on kłopotu dla pracodawcy. Jeśli jednak potrzebujemy delegować swoich pracowników do innego państwa należącego do Unii Europejskiej na dłuższy okres czasu musimy znać wszelkie przepisy z tym związane. Wszelkiego rodzaju przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale również warunków ubezpieczenia, płatności za wykonaną pracę, urlopu i innych istotnych kwestii wytycza nam prawo europejskie jak i sama Unia do jakiej Polska przynależy. Tym samym by delegować swoich pracowników na dłuższy czas powinno się znać wszystkie ważne przepisy jakie nas wiążą. By dowiedzieć się wszelkich koniecznych informacji warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka pracownicy delegowani. Mają one na celu uświadomienie i kształcenie pracodawców co należy wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.